Persoonlijk #2

06:00


Ja vandaag weer een persoonlijk verhaal van mijn kant.
Ik verteld vandaag over mijn "pest verhaal" dit is al weer een aantal jaar geleden gebeurt maar dit heeft zeker toen mijn leven flink over hoop gegooid.

Het is groep 8, een openbare basisschool en ik was de enigste Hollandse in de klas. En begrijp mij niet verkeerd daar is niks mis mee. Toch was dit wel de grootste reden van het pesten.

Want ik was Hollandse en dus anders dan de andere meiden in de klas. De omgekeerde wereld je hoort vaak verhalen ik ben buitenlander dus ik word gepest en daarna hoor je snel jij als Nederlandse heb mazzel. Nou ik kan je vertellen ook wij worden gepest om verschillende redenen.
Maar de reden waarom ik werd gepest omdat ik anders was dan hun.

De meiden toen in mijn klas rookte, hadden vriendjes en nog veel meer. Ik een nuchtere jonge meid, kwam naar school om te leren en had geen vriendinnen. Mooi doelwit toch.

Dat heb ik geweten, daar waren we in het speellokaal oefenen voor de musical.
(ik weet er niks meer zelf van, heb het geblokkeerd en weet dit van verhalen die toen zijn verteld door ooggetuigen)

Ze plaagde mij, ze hebben mij geslagen en ik werd gepest. Ik rookte niet en had geen vriendjes dat was niet goed volgens hun. Ik was een Hollander. Dit is allemaal gezegd en gedaan. 

Wat ik nog weet is dat we daar stonden en daarna niks meer. het bovenstaande is mijn verteld door de leerkracht die erbij was en niks deed.
Ik herinner me weer huildend thuis, wou niet meer naar school. Was bang!!!  

Mijn moeder was woest en daar ging ze naar school. Ondertussen iedereen schijnheilig als ze waren waar is Amanda??? is er wat??? 

Mijn moeder sprak de directeur aan(ja ik had ondertussen les van de directeur, zo erg was mijn klas)
die zei; ja zag al dat ze verdrietig was, maar heb er niks mee gedaan.

Dat was het meer deden ze niet, ze bespraken het in de klas en zo gingen de laatste 3 weken van groep 8 in.

Ik was blij dat ik weg ging en naar andere school ging.

Dit was mijn pestverhaal, ik vind dat pesten veel beter moet worden aangepakt.

xxx
Amanda


You Might Also Like

0 reacties