De dingen die je niet wil horen als werkende moeder...

06:00

Vandaag ga ik met jullie hebben over de dingen die ik regelmatig te horen krijg als werkende moeder.  Lezen jullie mee;


  • Werk je nog steeds 4 dagen?
Ja ik werk nog steeds 4 dagen, dit omdat het financieel niet anders kan op dit moment. Ik zou met alle liefde minder willen werken.

  • Is kian 4 dagen bij je moeder?
Mijn moeder en ik hebben dit in goed overleg gedaan, en ja 4 dagen is hij bij mijn moeder. Kian vermaakt zich prima en leert zo veel van mijn moeder. Ik heb liever 4 dagen bij mijn moeder dan 4 dagen op de opvang. En wanneer hij twee is gaat hij naar een peuterspeelzaal, we hebben ervoor gekozen om de eerste twee jaar bij familie kian te brengen. Dit vinden wij fijn en prettig.

  • Snap niet dat geld(werken) zo belangrijk is, je kan best met wat minder doen
Nee dat gaat niet, weet jij mijn maandlasten en wat ik echt nodig hebt. Als ik minder kon had ik dat wel gedaan hoor.

  • Dus Kian ziet jullie maar 3 dagen
Nee hij ziet ons elke dag, behalve op de momenten dat we werken. Elke avond brengen we hem zelf naar bed en halen en brengen hem zelf naar mijn moeder

  • Zou je niet lekker thuis willen zijn ipv werken
Nee hoeveel ik ook hou van mijn kind, werken is onderdeel van mijn leven en ja zou minder willen werken maar stoppen zal ik nooit. Ik vind dat het goed is voor de ontwikkeling van een kind om verschillende mensen in zijn leven te hebben.

  • Oma zal hem wel lekker verwennen he
Ja tuurlijk daar is ze oma voor, maar we zitten gelukkig in de opvoeding van Kian op een lijn. En dan nog iets ze heeft mij toch ook opgevoed en ik ben toch ook groot geworden.


Deze dingen hoor ik regelmatig en zo vervelend. Ik kies zelf voor hoe ik Kian opvoed en waar hij is op de dagen dat ik werk. Ik ben trots op het feit dat we het zo hebben en kunnen oplossen.
Trots op mijn moeder die dit voor ons doet, en Kian heeft zo wel een super band met mijn ouders.


xx
Amanda

You Might Also Like

0 reacties