Nieuwe camera - SAMSUNG NX3000

06:00



Ik ben al een tijdje op zoek naar een vlogcamera maar wat is nou goed en waarom zijn ze zo duur? Ja natuurlijk kun je gelijk gaan voor de SONY camera die Enzo Knol of Mascha van Beautygloss heeft maar daar betaal je gelijk minimaal € 800,- voor en dat vind ik een beetje te gek voor woorden. Ik ben geen dagelijkse vlogger dus dan is dat gewoon een te duur grapje dus zocht ik naar een alternatief maar dat is toch best lastig. Zo had ik een Panasonic op het oog maar toen ik met mijn moeder van de week in de Mediamarkt liep zag ik daar opeens de SAMSUNG NX3000 en nog leuk afgeprijsd ook.

Waar ik als eerste voor viel is het 180 graden kantelbare scherm want als je wilt vloggen is dat toch wel echt een must. Ik filmde eerst met mijn mobiel en dan gebruikte ik meestal de camera voor omdat ik wou zien of het beeld wel scherp genoeg was maar de kwaliteit was dan ook wel gelijk minder. Met een kantelbaar scherm heb je dat gewoon niet meer al moet je er wel op letten dat je niet in het schermpje blijft kijken maar de lens dat gaat nog wat worden.


Specificaties Samsung NX3000:

- 20,3 megapixels
- 3 inch scherm
- Weegt 230 gram
- 15-60 mm lens
- WIFI
- FULL HD (1080p)
- 30 frames per seconde
- Automatisch/handmatig scherpstellen
- Zelfontspanner
- AF Hulplicht
- Beeldstabilisatie
- Witbalans instellingen
- Near Field Communication


Dit is een kleine greep van de specificaties van de Samsung NX3000. Ik ben zelf niet echt een camera kenner maar volgens velen om me heen heb ik een goede camera gekocht waar ik wel even plezier mee zal hebben. Een grappige dingetje is dat je deze camera ook nog eens als babyfoon zou kunnen gebruiken want je kunt hem koppelen aan je mobiel zodat je daarop het beeld ziet. Verder kun je doormiddel van WIFI je bestanden direct versturen naar je mobiel of laptop. Deze camera word geleverd met een 15-60 mm lens die je natuurlijk kunt verwisselen.

Ik ben zelf nog heel erg aan het puzzelen maar tot nu toe ben ik heel erg blij met de camera. Het gewicht voor het vloggen valt ook wel mee het is gewoon even wennen maar dat gaat goed komen. Ik hoop hele mooie filmpjes voor jullie te gaan met deze camera en ik heb al tegen Amanda gezegd als zij een dagje op stap gaat dat ze hem gewoon mee kan nemen. Verkrijgbaar in de kleuren: Wit/Zwart/Bruin - Adviesprijs: €499,-

Liefs Chantal

You Might Also Like

0 reacties