Herfstliedjes

06:00

Ik ben dol op de herfst en op mijn werk komen dan de liedjes weer van stal en gaan we gezellig zingen...

Vandaag deel ik de liedjes die wij dan o.a zingen met de kinderen.

Herfst herfst wat heb je te koop

Herfst, hefst, wat heb je te koop
Duizend kilo bladeren op een hoop
Zakken vol met wind
Ja m'n kind
'k Weet niet of jij dat aardig vindt

spinnetje spinnetje


Een spinnetje, een spinnetje,
dat zocht een vriendinnetje.
Het zocht eens hier, het zocht eens daar:
“O, had, ik mijn vriendinnetje maar!”
Een spinnetje, een spinnetje,
Dat zocht een vriendinnetje.
het zocht eens hier, het zocht eens daar:
“O, had, ik mijn vriendinnetje maar!”
Twee spinnetje, twee spinnetjes,
Die zochten een vriendinnetje.
Ze zochten hier, ze zochten daar:
Toen hadden ze elkaar


op een grote paddenstoel

Op een grote paddestoel
Rood met witte stippen
Zat kabouter Spillebeen
Heen en weer te wippen
Krak, zei toen de paddestoel
Met een diepe zucht
Allebei de beentjes
Hoepla in de lucht

Maar kabouter Spillebeen
Ging toch door met wippen
Op die grote paddestoel
Rood met witte stippen
Daar kwam Vader Langbaard aan
En die zei toen luid:
"Moet dat stoeltje ook kapot?
Spillebeen, schei uit!"





Eekhoorn

Eekhoorn, eekhoorn,
met je lange staartje.
Eekhoorn, eekhoorn,
spring maar met een vaartje.
Tikke takke toome,
roetsch! In de bomen.


Dit waren de liedjes die wij speciaal zingen in de herfst. Welke liedjes ken jij over de herfst>
 
xxx
Amanda

You Might Also Like

0 reacties