Bijbaantje?

06:00


Een bijbaantje je kunt er tegenwoordig niet meer om heen want jongeren willen het nieuwste van het nieuwste en ik begrijp volkomen dat de ouders dat niet allemaal gaan betalen. Zelf vind ik het ook helemaal niet slecht dat jongeren een bijbaantje nemen want hierdoor kan het zijn dat je een stuk socialer word en het is nog leuk ook toch? Vandaag gaan wij eens babbelen over onze bijbaantjes!

Chantal haar bijbaantjes zijn: Schoonmaakwerk, folders en kranten lopen

Om eerlijk te zijn hebben wij best de luxe gehad wat betreft bijbaantjes want van onze ouders hoefden wij nooit een bijbaantje te nemen voor die paar centen. Natuurlijk vond ik dat heerlijk toen want paps en mams betaalden alles voor ons maar of dit ik bij mij eigen kind zou doen dat weet ik nog niet. Ik heb een aantal maanden gewerkt bij het bedrijf waar mijn moeder toen werkte daar maakte we samen met mijn vader een paar uur schoon en dat betaalde goed. Ik geef eerlijk toe dat mijn vader eigenlijk veel meer deed dan ik en ik dan wel met mijn handje omhoog stond voor het geld. Dit heb ik niet heel lang gedaan want ik had er op een gegeven moment geen tijd meer voor. Verder moest ik op een gegeven moment geld hebben dus heb ik bijna een half jaar kranten gelopen en een jaar de folders. Ik vond dit verschrikkelijk maar het moest gebeuren want ik had geld nodig.

Toch zie ik om me heen omdat ik in een supermarkt werk dat een bijbaantje heel leuk kan zijn want als ik zie wat voor fijne sfeer er hangt raad ik dat echt iedereen aan. Ik geef toe dat je bijna niets verdient maar het kan echt gezellig zijn als je er wat van maakt en vaak zijn het ook schoolgenootjes die in dezelfde omgeving werken.

Amanda haar bijbaantjes zijn: Schoonmaakwerk

Eigenlijk heb ik dus maar 1 bijbaantje gehad en dat was het zelfde schoonmaakwerk wat chantal ook heeft gedaan. Ik was daar ooit mee begonnen, maar ging al vrij snel werken na het halen van mijn opleiding en heeft Chantal dit over genomen van mij.
Dit was het mijn ouders vonden dat een bijbaantje niet nodig was en we hadden het altijd goed en kregen alles.

Ik heb nooit behoefte gehad om een bijbaantje te nemen was tevreden met wat ik kreeg en was daar dankbaar voor en nog steeds. Wij zijn op dit gebied best verwend..
Nu ik samenwoon en dit weleens bespreek met mijn vriend vind hij het maar raar dat we eigenlijk nooit echt een bij baantje hebben gehad. Nu wil hij gewoon dat Kian later wel een bijbaantje gaat nemen en ik vind dit toch wel dubbel, maar denk dat tegen die tijd Kian zal aanmoedigen.



Heb jij wel eens een bijbaantje gehad of niet?

Liefs Amanda en Chantal

You Might Also Like

0 reacties