Vakantie musthaves - Duitsland

06:00


Dit is mijn eerste ochtend in het prachtige Duitsland want ja je bent een liefhebber van dit land of juist totaal niet. Ik vind vooral de bergen en de natuurlijk hier prachtig en als je vroeg wakker word is het ook echt muis stil. Door mijn schoonouders heb ik dit mooie land leren kennen en ik ben blij dat ze ons elk jaar weer meenemen voor een weekje puur genot. Toch zijn er wel een aantal dingen die ik niet kan missen tijdens mijn vakanties in Duitsland en die heb ik voor jullie op een rij gezet.

1. Telefoon

Ja ik wil toch in contact blijven met het thuisfront. Whatsapp, Swarm, Facebook, Twitter en natuurlijk mijn blog want alles moet wel goed door blijven gaan. Onze gezamenlijke blog kan mijn zus natuurlijk in de gaten houden dus dat komt gewoon helemaal goed. Ja ik heb dus ook gewoon in het buitenland internet.

2. Tekenkaart

Wij zitten altijd in een bosrijke omgeving en ik ben nou eenmaal allergisch voor teken. Zodra ik gebeten word krijg ik een allergische reactie en dan moet ik ook zo snel mogelijk behandeld worden. Dit is mij op jonge leeftijd gebeurd waardoor ik dus wel een risico geval ben. Mijn vriend is op de hoogte als er iets gebeurd dat hij ook gelijk moet ingrijpen. Gelukkig (afkloppen) is dit nooit meer gebeurd.


3. Verschillende paren schoenen

Het ene moment ga je voor een lekkere wandeling en het andere moment ben je aan het shoppen. Bij een lekker zonnetje wil ik graag slippers aan maar in de avond zijn dichte schoenen toch ook wel fijn. Gelukkig heb ik genoeg keuze aan schoenen dus dat is niet zo erg maar het kost toch ook wel weer ruimte in de koffers.

4. Joggingbroek

Op de moment dat je lekker thuis aan het hangen bent vind ik het toch wel heel prettig om er gewoon lekker bij te zitten. Geen rokje of spijkerbroek maar een joggingbroek van een zacht stofje. Thuis draag ik deze ook regelmatig dus waarom niet op vakantie.

5. Laptop

Dit jaar neem ik voor het eerst mijn laptop mee zodat ik artikels kan schrijven voor beide blogs maar ook om eens weer The Sims 4 te spelen of wat aan te rommelen op de laptop. Als goed is word het stralend mooi weer maar bij een slechte dag is het toch wel fijn om je laptop mee te nemen. Ik vind het namelijk ook wel fijn om mezelf soms terug te trekken met zo'n grote groep.

Er zijn natuurlijk nog veel meer dingen die ik meeneem maar dit zijn de vijf die ik zeker wel mee moet nemen van mezelf. De standaard dingen zoals de pil, oplader, camera en handdoeken die kennen we nu wel maar dit zijn mijn vakantie musthaves voor naar Duitsland.

Liefs Chantal

You Might Also Like

1 reacties