Review - Tangle Teezer

06:00

Bij al heel veel beautybloggers heb ik de Tangle Teezer voorbij zien komen maar om het zelf aan te schaffen leek mij overbodig. Toch heb ik hem inmiddels in me bezit en ben ik er stiekem wel heel blij mee. Via de kapper van mijn moeder heb ik hem voor een leuk prijsje kunnen kopen en natuurlijk in een mooie roze variant want daar houd ik nou eenmaal van. Je zou met de Tangle Teezer namelijk gemakkelijk door je lange haar kunnen borstelen en dat leek mij heel fijn want soms is het echt geen pretje.

De Tangle Teezer staat erom bekend dat je gemakkelijk door knopen of klitten in je haar kunt borstelen zonder daar veel pijn van te hebben. Ja soms kan een flinke knoop echt pijn doen en ben je blij als je hem eruit heb kunnen borstelen. In het ergste geval wat mij ook wel eens is overkomen trek je de gehele knoop uit je hoofd en dan ben je helemaal ziek ervan. Qua uiterlijk is het eigenlijk een beetje een gek ding maar hij voelt wel heel fijn in de hand. Zelf vind ik hem eigenlijk nog fijner in de hand liggen dan een gewone handborstel.

De tandjes van de Tangle Teezer worden afgewisseld met grote en kleine tandjes en staan keurig naast elkaar. Bij de meeste haarborstels is dit vaak verspreid dus dat is al een groot verschil. Ik heb hem voor de eerste keer gebruikt op droog haar en dat vond ik eerlijk gezegd minder prettig. Mijn eerste gedachte was direct wat heb ik nou weer gekocht tot ik hem gebruikte op nat haar. Ik ging een stuk soepeler door mijn haar heen en nadat ik de volgende ochtend wakker werd was het nog mooi glad. Mijn haar zag er de gehele dag prachtig uit en was daarna ook op droog haar een stuk beter te gebruiken maar nat haar is toch waar ik hem het meeste voor gebruik.

Een aanrader? Ja zeker als je graag na het wassen je haar wilt borstelen.

Ik heb de Tangle Teezers zien hangen bij de DA drogisterijen en heel veel kappers blijken ze tegenwoordig ook standaard te verkopen. Kan je ze toch niet vinden dan kun je er vast één kopen via internet.

Liefs Chantal

You Might Also Like

0 reacties