Kind loslaten #1

06:00

Je hoort het altijd van andere moeders en je eigen moeder, maar wanneer je zelf moeder bent besef je het je kind loslaten begint erg vroeg.


Het eerste moment dat je kind los moet laten is toch het moment dat je bevallen bent. Na 9 maanden je kleintje in je buik is het moment dat je hem in je armen hebt ook een moment van loslaten. Hij is natuurlijk nog steeds erg afhankelijk van je maar toch 9 maanden is hij 24/7 bij je. Nu kan iedereen hem verzorgen/helpen en knuffelen.

Eenmaal op de wereld ontdek dat je kleintje buiten de voedingen om (borstvoeding), ook zonder jouw kan want zoals ik al zei iedereen kan zijn luier verschonen, knuffelen etc. Nu ik na ruim 7 maanden geen borstvoeding geef was dat moment wel en van de momenten van loslaten. Kian wou niet meer en had genoeg aan de andere voedingen zoals fruit, brood, poedermelk. Mijn voeding liep terug en dat liet Kian duidelijk merken. Dus had ik besloten om te stoppen wel de dag voor hij 7 maanden zou zijn, dit was een zondag een perfect moment om 'afscheid' te nemen. Dit had ik zo gepland, maar Kian wou de dag er voor echt niet meer. Werd boos tijdens het aanleggen, huilen en trappen met zijn benen. Zette zich af tegen mij en toen zei ik tegen mijn vriend het is klaar. Dat moment was raar en moeilijk, want dat is en was een mooie tijd.

Maar ben wel onwijs trots dat ik het zolang heb volgehouden.

Ook heeft Kian al 2 keer geslapen bij mijn ouders, dit was ook een grote stap. Maar het ging allemaal goed en had ook niet anders verwacht.

Kian gaat niet naar een opvang, maar is de dagen dat ik werk bij familie. Dit is vertrouwd en gaat hartstikke goed. Hij leert veel van iedereen om hem heen en ik ga altijd met een goed gevoel naar mijn werk. Kian is altijd vrolijk als ik hem kom halen.

Ja een kleintje moet je al snel "loslaten" maar ik geniet elke dag weer van mijn gezin en van de momenten die we samen hebben. Het is zo genieten een kind in je leven en ben zo blij en gelukkig met het feit dat we ouders zijn en Kian in ons leven hebben.

xx
Amanda

You Might Also Like

0 reacties