Wij zijn in ondertrouw!

06:00


Maandag 22 juni 2015 was het dan eindelijk zover dat Jasper en ik in ondertrouw gingen. Ik durf jullie best wel te zeggen dat ik nerveus was want het is toch weer een stapje verder. Jasper was in eerste instantie niet nerveus maar in de ochtend werd dat steeds meer en meer. Ik heb met speciale gelegenheden ook altijd dat ik op tijd wil zijn maar Jasper is dan altijd 10 minuten later. Dit was ook weer hier het geval en ook wat was ik geïrriteerd. Natuurlijk kwamen we ruim op tijd in het gemeentehuis maar toch.

Eenmaal bij het gemeentehuis hebben wij ons gemeld bij de balie en daar kregen wij ons bonnetje G800 en moesten we wachten tot we geroepen werden. Na een minuut of 5 stond op het scherm ons nummer en dat we naar kamer 24 moesten. De balie's 1 t/m 11 waren duidelijk te vinden maar waar zaten de kamers nou? Na even goed rond gekeken te hebben kwamen we bij kamer 24 en werden we verwelkomt door een meneer.

Er werd van alles besproken maar heel bijzonder was het uiteindelijk niet. Dit werd er in een globale lijn met ons besproken.

- Onze legitimatie moest worden gescand
- De legitimaties van onze getuiges
- Check van onze trouwdatum
- Trouwboekje of niet?
- Keuze uit de kleur van het trouwboekje
- Welke achternaam?
- Trouwzaal
- Getuige formulier invullen

Uiteindelijk hadden we alles besproken en mochten we definitief onze handtekening zetten voor ons ondertrouw. Hierna mochten we nog wat vragen en natuurlijk de rekening betalen voor het trouwen haha. Ik was bloed nerveus en eigenlijk stelde het helemaal niks voor. Mijn vriend houd zijn achternaam maar bij word het Leeflang - Zeeman. Ik vind dit gewoon heel normaal dat ik de achternaam van mijn vriend ga dragen en ik behoud mijn meisjesnaam natuurlijk. Een trouwboekje is ook een optie maar dat vind ik wel leuk om te hebben kost wel iets meer maar je trouwt als goed is maar één keer.

Nog 4 maanden en 2 weken dan stappen wij dus in het huwelijksbootje op 12 november en we hebben er eigenlijk heel veel zin in. Het is wel gek dat ik vanaf dan niet meer zal zeggen mijn vriend maar mijn man en dat kan ik nog niet echt beseffen. Ik houd jullie natuurlijk ook regelmatig op de hoogte want voor je het weet is het al zover.

Liefs Chantal

You Might Also Like

0 reacties