Wat doet afvallen met een mens?

06:00


Ik ben inmiddels 9 weken bezig met afvallen en het gaat lekker want er is al 16,5 kilo af waar ik super trots op ben. Toch zie je vaak om je heen dat mensen gaan veranderen door het afvallen maar waarom worden sommige mensen dan een heel ander persoon. Ik heb best veel overgewicht dus bij mij zie je nog niet duidelijk dat ik deze kilo's kwijt ben maar toch voel ik me wel een stuk lekkerder in mijn vel. Heel gek want ik voelde mij ook altijd prima met die kilo's erbij want hoe zwaar ik ook was ik heb me nooit onprettig gevoeld en straalde.

Toch doet afvallen heel veel met een mens want je gaat meer genieten en in mijn geval je eten veel meer waarderen. Zo schoof ik eerst nog makkelijk een bakje patat, kaassoufflé, kipcorn en hamburger naar binnen maar nu moet ik er niet meer aan denken. Ja ik weet ook dat het heel veel eten was maar anders zat mijn maag niet vol omdat die heel erg om eten vroeg. Ondanks het afvallen eet ik zo nu en dan nog wel eens wat lekkers zoals een frietje of gezellig gourmetten met de familie maar nu eet je met maté. We schransen niet meer het eten naar binnen net of we te kort komen néé we genieten.

Zelf weet ik dat ik wel ga veranderen zodra ik slanker ben omdat je gewoon een stuk zelfverzekerder word. Je kan weer dat leuke rokje aan of een iets strakkere spijkerbroek en dat is prettig en je mag dat best showen. Ik ben niet gelijk zo'n type dat ik mezelf helemaal geweldig vind maar ik mag er dan nog meer wezen en daar mag je toch best trots op zijn. Ik heb respect voor alle mensen die proberen hun kilo's te verliezen en het is ook heel mooi om iemand dan een stuk gelukkiger te zien.

Ik heb altijd gezegd hoe ik ook ben ik houd van mezelf maar zodra je meer gaat afvallen ga je jezelf toch meer waarderen want waarom laat je het zover gaan? Een aantal kilo's eraf zorgt er ook voor dat je lichaam gezonder word en daar moet je toch nog best een tijdje mee doen dus waarom niet. Néé ik zal niet dat meisje worden die opeens heel veel kapsones krijgt en mensen gaan minachten. Ik blijf Chantal alleen dan een flink aantal kilo's lichter!

Liefs Chantal

You Might Also Like

0 reacties