Hardloopevenementen 2015

06:00


Mijn zus heeft voor haar zwangerschap heel actief hardgelopen en door haar kreeg ik ook de motivatie om te beginnen. Helaas is het bij mij snel weer gaan minderen dit mede door mijn overgewicht. Ik hoop nadat ik weer wat kilootjes minder ben dat ik het op kan pakken en ooit eens mee kan doen met een hardloopevenement. Zo zijn er een aantal die heel bekend zijn en zeker leuk zijn om eens aan mee te doen of bij te kijken.

1. Dam tot Dam loop

Mijn vader heeft deze al meerdere keren hardgelopen maar ook gewandeld en wij stonden dan langs de zijlijn om hem aan te moedigen. Je loopt hard van Amsterdam naar Zaandam en loopt maar liefst 16,1 kilometer. Elk jaar is het weer dringen voor een deelnamekaart want er doen circa 50.000 mensen aan mee. 

Wanneer: Zondag 20 september 2015



2. Ladiesrun Rotterdam

Vorig jaar zouden mijn zus en ik mee doen en ja we hadden ons hardloopnummer en alles al binnen maar toen bleek zij zwanger te zijn. Helaas hebben wij toen besloten om niet mee te doen maar ik denk dat wij vast nog wel eens mee gaan doen. Dit evenement is speciaal voor vrouwen, georganiseerd om geld op te halen voor Pink Ribbon. Je kunt kiezen voor de 5, 7.5 en 10 kilometer.

Wanneer: Zondag 14 juni


3. Nike Women's 10k Amsterdam

Ook dit hardloopevenement is exclusief voor dames. Elk jaar organiseert Nike een 10 kilometer lange hardloopwedstrijd door Amsterdam. Je begint om 20:30 met rennen en sluit de avond af met een feest. 

Wanneer: Zaterdag 16 mei


4. The Color Run

Mijn zus heeft samen met mijn vader vorig jaar mee gedaan aan de elektric run en wat zag dat er super leuk uit. Dit hardloopevenement heb je in 5 kilometer gelopen maar onderweg kom je van alles tegen. Je rent in het wit en word onderweg met allemaal kleuren ondergedompeld 

Wanneer: Zaterdag 23 mei



Heb jij wel eens meegedaan met een hardloopevenement of ga jij met één van de bovenstaande mee doen laat het dan even weten.

Liefs Chantal

You Might Also Like

0 reacties