Flessenvoeding versus Borstvoeding

06:00


Nu ik weer werk ben ik en borstvoeding aan het geven, kolven, flesvoeding en dacht laat ik eens alle voor en nadelen van beide op een rijtje zetten.






Flesvoeding

Flesvoeding is makkelijk als je weg gaat, nou ja makkelijk je moet wel veel mee nemen. Maar je kan je kindje wel overal voeden. Ik vind borstvoeding in het openbaar niks voor mij. Sneller klaar met je kindje, dus sneller weg. Binnen 15 minuten ben je klaar met je voeding en kan je de deur uit(na dat je alles hebt ingepakt).

 Okej een pot voeding is niet gratis, maar ook hier heb je veel keus in. Ik gebruik Nestle start en bambix rijstebloem(Kian heeft niet genoeg aan alleen kunstvoeding, vult minder dan borstvoeding)

En dan wat je in huis moet hebben; flessen, voedingtorentjes, 3 standen spenen(met papvoedingen erbij), uitkook apparaat, flessenborstel. 



borstvoeding

 Ja borstvoeding heb je altijd bij je en op temperatuur. Je hebt nog een heerlijk 1 op 1 moment met je kindje. Maar ik voed alleen bij iemand thuis en niet onderweg. Dus dan moet je kolven en in mijn geval geef ik gewoon flesvoeding. Ik gebruik ook nog tepelhoedjes, want kian heeft al een tandje en dit beschermt toch mijn tepel nog iets.

Maar goed, als je je voeding op gang wil houden met je kolven. Dus even naar mijn werk gaan is nu met een enorme hutkoffer. Daarin zit dan mijn kolfspullen(apparaat, koeltas, flesjes/bewaarbakkjes), een doekje om je borst droog te maken.



Verder is borstvoeding, als je het kan geven het beste voor je kindje. Maar geloof me kinderen worden ook groot met flesvoeding. 
Ik ben geen voorstander van de een of ander, ik vind beide prima. Het combineren werkt voor ons het beste. Op dit moment ben ik aan het afbouwen, Kian eet steeds meer mee en gaat steeds vaker van 5 naar 4 voedingen toe. Op dit moment doe ik nog de eerste en tweede voeding en de laatste voor het slapen gaan. Het is fijn om meer tijd te hebben tussen de voedingen door. Vaak ben je met borstvoeding toch een uur bezig met voeden, verschonen etc. Ik merk dat het erg vermoeiend is voor ons beide, vooral op werkdagen. Op het vroegst sta ik toch rond 5 uur op en dit breekt steeds meer op. Ik hoop nog een tijdje hem te kunnen voeden, begrijp me niet verkeerd. Maar toch stiekem kijk ik uit naar helemaal stoppen met borstvoeding. Ik ben geen moeder die borstvoeding aanprijst als het enigste wat je moet geven.
Nee kies waar jij het beste bij voelt. 

XX
Amanda

You Might Also Like

0 reacties