Chantal stapt ook over naar Weightwatchers!

06:00



Jullie zien het al in de titel maar ik ben overgestapt naar Weightwatchers. Zoals jullie misschien wel gelezen hebben ben ik vorig jaar april begonnen met Cambridge Weightplan en de maanden daarop volgde hele mooie resultaten. Na mijn vakantie begin augustus is het eigenlijk helemaal mis gegaan waardoor ik Cambridge Weightplan niet meer echt goed kon oppakken. Zelf ben ik begonnen met de 500 variant en na mijn vakantie besloot ik voor de 800 variant te gaan. Dit was alles behalve goed voor mij want ik kwam aan, viel af en dat herhaalde zich constant. Uiteindelijk toch weer over gegaan naar de 500 variant maar het was pittig toch zette ik door en stapte wij over naar een andere consulent. Het ging super goed de eerste twee weken maar daar waren de feestdagen en helaas toen was het gewoon klaar.

Op een maandag kwam mijn moeder naar mij toe via de app hoe het in het weekend was gegaan met Cambridge Weightplan. Ik vertelde haar eerlijk dat ik wel wat had gesnoept van de aardappelen en vlees want ik had het zwaar. Mijn zus had de week ervoor net besloten om de overstap te nemen naar Weightwatchers en mijn moeder vroeg zich af of ik dit ook niet moest doen. Ik had er zelf nog helemaal niet bij stil gestaan om over te stappen want ik wou gewoon snel resultaat en dat is met Weightwatchers niet. Toch mis ik het eten en dat klinkt misschien absurd want je wilt toch afvallen maar toch. Zo'n shake dieet is leuk voor een paar kilo maar zoals ik grote getallen wil afvallen ben je een aardig tijdje zoet hiermee. Uiteindelijk nadat ik met Jasper gebabbeld had heb ik besloten om mezelf diezelfde dag nog in te schrijven.

Woensdag 3 februari ben ik samen met mijn zus naar de Weightwatchers cursus gegaan in Zaandam om de eerste echte stap te nemen. Het is natuurlijk altijd even wennen als je in zo'n groep komt maar eigenlijk waren we in no-time gewend. Onze coach is ook een hele leuke vrouw die voedingsdeskundige is en een grote passie voor Weightwatchers heeft. Natuurlijk wist ik ongeveer wel wat mijn gewicht was dus dat was absoluut niet schrikken maar het is duidelijk er moet wat af. Gelukkig zijn wij wel al enigszins bekend met Weightwatchers dus we stonden gelijk bij de repen te kijken die Weightwatchers verkoopt. Na de cursus kregen we nog even een uitgebreide uitleg van de coach omdat het in de jaren toch altijd weer veranderd. 

Inmiddels is het nu zondag en wat ben ik blij dat ik deze stap heb genomen want nu kan ik afvallen maar ondertussen wel soms nog iets lekkers nemen. Jasper is via de online app met mij mee gaan doen en dat maakt het alleen maar leuker want daar zitten we dan aan tafel met ons weegschaaltje. We gaan opnieuw voor een slanker jaar maar ik ga ervan uit dat het in 2016 toch wel eens moet gaan lukken. 

Liefs Chantal

You Might Also Like

0 reacties