De Christmas tagg

06:00


Het is vandaag eerste kerstdag en dit vraagt om een gepast tagg...Namelijk over de kerst...

In pyjama blijven of je partydress uit de kast trekken tijdens de kerst?

Chantal: Toen wij beide nog thuis woonden en geen relaties hadden was het duidelijk dat eerste kerstdag gewoon in een gemakkelijke kloffie thuis was. Natuurlijk gaan we nu nog niet extreem opgedoft naar onze ouders maar toch wel iets meer gekleed maar wel comfortabel. Dit geld gelukkig bij mij ook tweede kerstdag aangezien mijn schoonmoeder dan jarig is. Daar ga ik wel iets netter naar toe maar toch ook gewoon nog lekker comfortabel. Geen glitterjurkjes door voor mij!





Je favoriete kerstliedje?

Chantal: Het was altijd "All I Want For Christmas" van Mariah Carey maar sinds vorig jaar is "Santa Tell Me" van Ariana Grande toch wel een groot favoriet geworden. Ze hangen een beetje samen op de eerste plek.




Je favoriete kerstfilm?

Chantal: Absoluut The Grinch! Santa Claus 1, 2 en 3 zijn daarna mijn favoriete kerstfilms maar The Grinch daar kan tot nu toe geen andere film tegenop.




Wel of geen witte kerst?

Chantal: Absoluut een witte kerst graag. Het geeft net even dat extra kerst gevoel en hoe leuk is het om dan even met mijn neefje door de sneeuw te rollebollen. Natuurlijk na deze twee dagen mag het wel weer weg zijn omdat het ook veel ellende kan geven om weer richting je werk te komen.




Heb je ooit een sneeuwpop gebouwd?

Chantal: Ja zeker want in die 23 jaar dat ik nu op deze aardbol ben heeft het echt wel eens gesneeuwd.


Hoe ziet jouw ideale kerst eruit?

Chantal: Op één absoluut mijn familie. Wij hebben een hele hechte familie en ik geef toe we zien elkaar best wel vaak maar met kerst is het toch net even anders. Eerste kerstdag was vroeger altijd gourmetten maar sinds een aantal jaar hebben we nu gewoon een warm/koud buffet zodat je kan pakken wanneer je trek hebt. Tweede kerstdag was vroeger aardappelen, sla en konijn bij oma en opa omdat je die dag ervoor al zoveel had gegeten. Nu eet ik bij mijn schoonmoeder en dat is elk jaar wat anders.




Wat is je favoriete kerstsnack?

Chantal: Kerst crèmekoekjes. Dit zijn die kleine koekjes die je ook met Pasen hebt. Als ik eenmaal hieraan begin is het pak helaas ook zo op. 



Echte kerstboom of een neppe?

Chantal: Ik vind een echte kerstboom echt drie keer niks. Al die naalden en dat geprikkel néé bij mij staat er gewoon een kunstboom. Ideaal om hem elk jaar weer van zolder te kunnen pakken en als ik hem over een aantal jaar zat ben koop ik gewoon een nieuwe waar ik weer een tijd mee door kan. Mijn kerstboom komt gewoon van de kringloop die ik voor nog geen 20 euro gekocht heb. 



Cadeautjes geven of krijgen?

Chantal: Ik vind cadeautje krijgen heel leuk maar het geven is nog 100 keer leuker. De voorpret tijdens het kopen van de kerstcadeaus is al super leuk om daarna de reactie te kunnen zien van de persoon die het cadeau krijgt.



Wat doen wij met de kerstdagen?

Chantal: Zoals ik al eerder aangaf op eerste kerstdag een warm/koud buffet bij mijn ouders met flink wat cadeaus. Tweede kerstdag bij mijn schoonmoeder met cadeaus, dobbelspel en dit jaar gaan we gourmetten.




Fijne feestdagen liefs Amanda en Chantal


You Might Also Like

0 reacties