Let's go to work tag

06:00

Was een beetje aan het rond kijken op verschillende blogs en kwam de volgende tag tegen bij http://www.itswendy.nl/ ....


Wat voor werk doe je op dit moment?




Ik werk op dit moment als Pedagogisch Mederwerker in een Kinderdagverblijf




Hoe ben je bij je huidige baan terecht gekomen?
In mijn eerste jaar van mijn opleiding ging ik stage lopen hier via een meisje van de dansschool(zij werkte op het kinderdagverblijf en zochten daar nog een stagiaire)
Toen ben ik een jaar naar groep 1/2 geweest en toen weer in mijn laatste jaar weer terug. Aan het eind van mijn opleiding haalde ik mijn diploma en ging flexen. Vrij snel kwam er op deze locatie een functie vrij, maar ze zochten iemand met meer ervaring na 2 maanden werd ik toch op geroepen voor een sollicitatie en werd uitgekozen. Nu zijn we ruim 8 jaar verder en werk ik daar nog steeds met veel plezier.

Is dit het werk wat je als klein kind al voor ogen had?
Ik wou altijd al juf worden en in zekere zin ben ik dit geworden en heb het erg naar mijn zin

Welke banen heb je voor je huidige baan gehad?
 
Geen

Ga je nog naar school naast je werk?Nee

Hoeveel werk je per week?ik werk 32 uur

Werk je doordeweeks of in het weekend?Doordeweeks

Moet je ver reizen voor je werk?Nee het is met de auto 10 a 15 minuten rijden

Hoe ga je naar je werk? Lopend, auto, OV?Auto en zomers wel eens op de fiets(volgend jaar vaker)

Werk je vooral alleen of in een team?Team

Wat vind jij nou het allerleukste aan je werk?De kinderen, de liefde die je van ze krijgt is zo onwerkelijk.

Kleed jij je op je werk anders dan in je vrije tijd?Nee niet echt wel let je erop dat het netjes en beschaafd is

Je haar en make-up: doe je dat anders als je gaat werken?Ook hier nee ben gewoon mezelf elke moment van de dag/week.

Neem jij je eigen eten mee naar het werk?Nee wij eten met de kinderen mee

Hoe ziet jouw werkdag er in grote lijnen uit?
Wij zijn open van 7.30 tot 18.30 en draaien 4 verschillende diensten per vleugel.
Wij zijn ook een VVE locatie en dus ook een voorschool. Dus tussen half 8 en half 10 komen de kinderen binnen en vanaf half 9 beginnen bij met ons VVE programma.  Rond de klok van 10 eten we fruit en rond half 12 brood. De tijd hier tussen volgen we kaleidoscoop. Dan worden de VVE kinderen gebracht/gehaald en de kinderdagverblijf kinderen die gaan of naar bed of boekje lezen. Ondertussen wassen we af en maken te vloer/tafel schoon. Ja bij ons zitten de voorschoolse kinderen en kinderdagverblijf kinderen op 1 groep en krijgen ze allemaal zo alles het zelfde aangeboden.

In de middag bieden we het vve programma weer aan en gaan we ook met pauze. Rond half 4 eten we nog een cracker en rond half 5 worden de vve kinderen opgehaald en tot half 7 worden de Kinderdagverblijf kinderen opgehaald. Rond 5 uur geven wij nog een koekje.

Dit is in grote lijnen mijn dag.

Dit was de tag, neem hem gerust over en vermeld ons en wendy er even bij.

XX
Amanda

You Might Also Like

0 reacties