Dag/eet rtime Kian

06:00

Nu werd het wel weer eens tijd om eens een update te doen over het dag/eet ritme van Kian. Laatste keer dat ik hier over schreef was alweer enige tijd geleden.

Ik vind het altijd erg leuk om te lezen hoe het bij andere moeders gaat en dan dit te vergelijken.

Kian is een goede slaper en een makkelijk kind met eten, dat moet ik eerlijk toe geven gaat het goed hier.

Rond een uur of half 8/8 uur word Kian wakker en halen we hem uit bed, maken hem klaar. Dan maak ik mijn en zijn ontbijt gelijk klaar. Kian eet een bordje bambix en drinkt er sinds kort thee bij. Ik geef veel de Hip thee of gewone thee.


 Rond een uur of 10/half 11 is het tijd voor fruit(Op de foto kreeg Kian voor het eerst stukken banaan)
Wij maken zelf zijn fruithapjes met zowel diepvriesfruit als vers fruit.

Na het fruit eten gaat kian slapen.
Tussen 12:00 uur en 13:00 krijgt hij een broodje met o.a smeerkaas, leverworst(2x in de week), jam, appelstroop en nu zijn we aan het oefenen met plakjes kaas, vruchtenhagel, sandwichspread(dit gaat steeds beter)
Na zijn broodje krijgt hij nog een melk fles en drinkt wat hij nog wil. Als er meer brood is gegeten is het halve fles of minder melk(opvolgmelk)
Rond de klok van half 4 krijgt Kian maisboogies, rijstewafel of een koekje, hierbij drinkt hij diksap
Dan valt hij soms net even voor het eten in slaap en dan tussen vijf uur en half 6 eet hij mee met de pot. Dus geen potjes meer deze vind meneer niet meer lekker. Wat wij eten die avond maak ik klein voor hem of prak ik. Ik kook voor Kian wel met minder zout en zonder zakjes maar verder pas ik niet mijn eten aan. Binnenkort een filmpje over een pasta die ik heb gemaakt en wat kian mee heeft gegeten. Op de foto is een portie met aardappels, wortel en gehaktbal geprakt. Beetje jus(lees onze jus bestaat meer uit water dan uit boter) Hij vond het heerlijk. Het gehakt is nog lastig met eten maar gaat steeds beter.
En dan gaat kian tussen 8 en 9 naar bed en krijgt van ons nog een papfles voor de nacht.

Dit was Kian zijn eetritme.

Hoe gaat het bij jullie thuis? koken jullie anders/apart voor je kind of eet hij/zij mee?

xxx
Amanda

You Might Also Like

0 reacties