Laatste voorbereidingen voor de vakantie

06:00


Nog maar twee dagen werken en dan heb ik heerlijk 2 1/2 week vakantie en ik zeg je dat ik er best wel aan toe ben. Néé ik ga niet naar een super warm land maar wel een weekje samen met mijn schoonfamilie naar Duitsland. Dit doen wij elk jaar en dan zitten we met 15 man in één groot huisje. Ja het was in het begin heel erg wennen voor mij maar inmiddels kan ik me draai wel vinden en pak ik zo nu en dan echt wel even mijn momentje voor mezelf. De week erna ben ik jarig en heb ik mezelf nog even een weekje vrij gegund want meestal kies ik maar voor één week zomervakantie.

Aankomende vrijdag stappen wij de auto in richting Duitsland dus ik ben nu al druk bezig om het één en ander voor mezelf op een rijtje te krijgen want we mogen niets vergeten.

- Checklist
- Drinken
- Route
- Omgeving
- Corvee dag
- Blog

Een checklist gebruik ik altijd met welke spullen ik moet inpakken en dat is super handig want bij elke vakantie gebruik ik het zelfde lijstje en als er wat bij komt pas ik hem aan. Zo weet ik 100% zeker dat ik alles bij mij heb. Dan nemen wij vaak ook flink wat drinken mee als het in de aanbieding is zodat we dat daar niet meer hoeven te kopen en scheelt weer in de portemonnee. De route daar ga ik mij dinsdag op richten want hoelang is het rijden, hoevaak gaan we stoppen en hoelaat vertrekken we die kant op. Wat er in de omgeving te doen is vind ik ook altijd belangrijk maar eigenlijk voor een groot deel plannen we altijd pas op de vakantie zelf want dan gaan wij even langs een VVV punt. Ja je zult wel denken corvee dag? Dat is heel normaal bij mijn schoonfamilie waar ik heel erg aan moest wennen in het begin maar het betekend dat elke dag een stel die dag kookt en de afwas doet. Ik heb hiervoor mijn ingrediënten al in geslagen omdat ik zeker wil zijn dat ik de juiste spullen heb. Toch blijf ik het drie keer niks vinden maar zij doen het omdat niet iedereen het financieel goed heeft.

Tenslotte mijn blog en zussenbloggenover waar ik natuurlijk ruim een week vooruit voor moet werken. Zoals jullie wel gemerkt hebben ben ik vorige week weinig wezen bloggen dit omdat ik het heel erg druk had met onder andere een 9 dagenlange werkweek zonder een dag vrij. Het was even pittig maar ik zag mijn vakantie inzicht dus het moest gewoon even maar ik ga vooruit werken zodat jullie mijn artikels ook weer online gaan zien. Natuurlijk heb ik nog een hoop te doen voordat wij vertrekken naar Duitsland maar het komt vast goed want morgen om 12 uur heb ik vakantie! Ik ga voor mijn eigen blog proberen dagelijks te vloggen en de hoogtepunten in een video samen te vatten voor zussenbloggenover. Ook twijfel ik nog om te gaan ploggen voor zussenbloggenover dus dat kunnen jullie ook nog gaan verwachten maar je weet nooit hoe het lopen gaat.

Liefs Chantal

You Might Also Like

0 reacties