Review Rosie en Robin voorleesboeken.

06:00

Dit is een gesponsord artikel, deze boeken zijn opgestuurd.

 Vorige week stuurde chantal mij een appje, dat ze boeken had opgestuurd gekregen. En niet zomaar boeken nee voorlees boeken. Ik was razend enthousiast en kreeg van Chantal de boeken afgelopen vrijdag en ik ben meteen gaan lezen in de boekjes. Na dat ik zelf de verhaaltjes had gelezen, ben ik ze gaan voorlezen aan Kian. Tuurlijk is Kian nu ruim 24 weken oud en reageert hij er nog niet op, zat hij wel aandachtig te luisteren/kijken. 


Wat meteen opviel was de duidelijke afbeeldingen en korte tekstjes. Ideaal om voor te lezen ipv lappen tekst. Zo is het boek ook geschikt voor wat jongere kinderen. Het verhaal word zo geschreven vanuit wat kinderen daadwerkelijk doen. Het zijn leuke verhaaltjes en herkenbaar voor peuters. De hoofdpersonen uit de boeken zijn ook peuters en beleven leuke avonturen. Persoonlijk herken ik de verhalen terug in mijn werk. Op het kinderdagverblijf spelen kinderen ook alsof spellen of rollenspellen.

Vivian den Hollander en Stuart Trotter maken een unieke serie voorleesboeken in het Nederlands en Engels. Rosie en Robin veroveren de harten van alle kinderen. Vivian den Hollander is een van de meest succesvolle kinderboekenauteurs van Nederland en Stuart Trotter is een zeer gerenommeerde en bekende illustrator in Engeland. Hij werd bekend als de illustrator van Rupert Bear en als ‘host illustrator’ van Pieter Post (Postman Pat), Kipper en Wallace and Grommit. Deze unieke internationale samenwerking is de start van een nieuwe koers voor beiden; Vivian in het Engels en Stuart in het Nederlands. Het begin van een nieuwe serie over een jonge tweeling (geïnspireerd op Vivians eigen kinderen) als prachtige voorleesboeken op groot formaat. Poetsen is de eerste titel uit de serie.
Het tweede boek is schaapjes voeren.













 Ik vind deze boekjes erg leuk en het leest fijn voor. Ik vind dat voorlezen bij de opvoeding hoort en met deze boekjes lukt dat zeker. De boekjes zijn 12,50 per stuk en verkrijgbaar op o.a bol.com en de onderstaande link. Daar vind je meer informaties over deze boekjes.

BRON:http://viviandenhollander.nl/

You Might Also Like

0 reacties