Cambridge Weightplan - Ketose Test

06:00


Vandaag even iets over het Cambridge Weightplan dieet. Zoals jullie misschien wel weten volg ik het Cambridge Weightplan 500 dieet en ben ik inmiddels in mijn eerste week 5,9 kg afgevallen. Maar hoe gaat dit in zijn werking want zomaar afvallen door drie maaltijdvervangers lijkt me toch niet? Zo dacht ik er ook over maar doordat je in Ketose komt ga je afvallen want dan kom je in de vetverbranding. Je consulente kan daarom met een ketose test komen zodat je zelf thuis kunt kijken of je in Ketose zit.

Ketose is een andere benaming voor het stadium van de vetverbranding. Als het lichaam eenmaal de voorraad koolhydraten heeft opgebruikt, wendt het zich tot een andere energiebron - ongewenst vet. Het vet wordt afgebroken tot kleine vetzuur moleculen, genaamd ketonen. Deze circuleren door en nemen energie mee naar het lichaamsweefsel. Het dieet is zorgvuldig samengesteld en bevat een exact aantal koolhydraten. Met genoeg koolhydraten voor directe energie en geen restanten daarvan als voorraad, wordt een milde ketose teweeggebracht. Extra koolhydraten kunnen de balans verstoren en kunnen ertoe leiden dat koolhydraten weer worden opgeslagen samen met viermaal het eigen gewicht in water. Een en ander veroorzaakt een stilstand bij het afvallen of zelfs gewichtstoename!



Ketose is een belangrijke veiligheidsfactor - het lichaam ontvangt alle energie die het nodig heeft door het afbreken van de vetvoorraad en beschermt zodoende spierweefsel en vitale organen. Het brengt een gevoel van welzijn teweeg met goede energieniveaus. Een bijkomend voordeel van ketose is dat het hongergevoel wordt verminderd, wat het makkelijker maakt om het dieet te volgen.


Natuurlijk heb ik zelf ook de test op Maandag uitgeprobeerd maar toen kwam er niets uit want het stripje moet namelijk van kleur veranderen richting een licht/donker roze kleur. Ik had de avond ervoor iets gegeten waardoor ik direct uit de Ketose was omdat ik toen net pas was begonnen. Inmiddels test twee bleek dat ik super goed in de ketose zit dus ik hoef me nu geen zorgen meer te maken. 

Hoe moet je zo'n ketose test doen?

Heel simpel, je urine moet op het voorste vlakje komen en vrijwel direct verkleurt hij. That's it!

Ik verbaas me er toch over wat koolhydraten met je lichaam doet en ik denk dat ik zeker wel na mijn Cambridge Weightplan avontuur veel minder koolhydraten ga eten. Wil je het zelf ook eens proberen ga dan even langs bij de apotheek want daar zouden ze ook verkrijgbaar moeten zijn. 


Liefs Chantal

You Might Also Like

1 reacties

  1. Hoi,
    Leuk verhaaltje!!
    Ook ik doe dit nu al bijna 4 maanden en ben ruim tien kilo afgevallen.
    In het begin lukte het ook niet zo snel met de ketose strips. Nu wel en ben super blij.
    Ik gebruik de Ketocheck zag dat andere vaak uitverkocht waren.
    Als ik me niet vergis kun je ze kopen op www.ketocheck.nl

    Succes met jullie leuke pagina. Ik volg hem iig

    BeantwoordenVerwijderen