Huishoud Tag

06:00


De volgende tag heeft Amanda gevonden op littlewonderworld.nl en wij vonden het super leuk om deze ook in te vullen de meiden van littlewonderworld hebben deze tag zelf verzonnen en vind hem erg leuk.

De was


Droger/aan de waslijn
Amanda: Ik hang bijna alles aan de lijn. Op de handdoeken/beddengoed en hydrofiele luiers na. Ik(wij) willen namelijk alleen zachte handdoeken, van die handdoeken opgedroogd aan de lijn lopen de rillingen al over mijn lijf van.
Chantal: Bij mij hangt bijna alles aan de waslijn op mijn handdoeken na. Oké soms gooi ik ook wel eens ondergoed of sokken bij maar dat gebeurd zelden.
Sorteren/alles bij elkaar
Amanda: Wij sorteren de donkere was, lichte/witte was en handdoeken
Chantal: Sorteren net als mijn zus dit hebben wij vanuit huis mee gekregen.
Een soort wasmiddel/verschillende soorten wasmiddel
Amanda: Ik gebruik verschillende soorten, eigenlijk koop ik wat er in de aanbieding is.
Chantal: Ik gebruik van alles want wanneer het in de reclame is neem ik het mee.
Een wasdag/elke dag een wasje
Amanda: Bijna elke dag een wasje en in het weekend proberen we alles weg te werken. Dus dan staat onze zolder lekker vol. Met een kleintje heb je veel meer was dan voor heen.
Chantal: Een paar wasdagen in de week.
Kleding strijken: ja/nee
Amanda: Nee deze staat op zolder mooi te wezen.
Chantal: Néé al twijfel ik soms wel dat sommige dingen eigenlijk wel even gestreken moeten worden.

Koken


Makkelijk/culinair
Amanda: Ben wel van beide. Ik vind het heerlijk om te koken en kan zo een paar uur daarvoor in de keuken staan. Maar een gerecht binnen een half uurtje op tafel is ook prima.
Chantal: Ik houd van culinair maar soms is makkelijk toch ook fijn.
Weekboodschappen/meerdere keren per week
Amanda: Ik haal 1 keer per week mijn wekelijkse boodschappen. En soms de verse dingen tussendoor
Chantal: Wekelijks op zondag halen wij al onze boodschappen gewoon omdat het een hoop geld scheelt. Als je een aantal keer per week je boodschappen haalt ben je namelijk veel duurder uit.
Vaak hetzelfde per week/veel nieuwe dingen proberen
Amanda: Eet zo gevarieerd mogelijk en dus ben ook van het uitproberen. Zeker 1 keer per week iets nieuws uit een kookboek.
Chantal: Ik probeer tegenwoordig wel steeds vaker nieuwe dingen uit te proberen. Zo had ik in één week quesadilla's gemaakt en zoete aardappelfrietjes. Beide waren voor de eerste keer!
Eten bewaren/weggooien
Amanda: Bewaren
Chantal: Het liefst bewaren maar ik geef eerlijk toe dat er soms wel wat in de prullenbak beland.
Aan tafel eten/op de bank eten
Amanda: Aan tafel eten.
Chantal: Aan tafel eten en gewoon omdat dit een stuk lekkerder en gezelliger eet.

Poetsen


stofzuiger/swiffer
Amanda: Stofzuiger. En tussendoor de bezem er door heen
Chantal: Stofzuiger want heb niet eens een swiffer haha.
Kant-en-klare natte doekjes/zelf sopje maken
Amanda: Ik gebruik veel kant en klare doekjes. Vind het ideaal voor dagelijks en de grote goede schoonmaak gebeurd met een sopje.
Chantal: Néé ik maak liever mijn eigen sopje want een heerlijk warm sopje maakt in mijn ogen toch wel het beste schoon met een scheut allesreiniger.
Zelf ramen lappen/door de glazenwasser
Amanda: Zelf ramen lappen
Chantal: Wij zullen ze toch echt zelf gaan lappen.

Overig


Iedere ochtend je bed opmaken/laten voor wat het is
Amanda: Iedere ochtend word het bed opgemaakt.
Chantal: Nou wij laten het voor het is wat een grote ergernis was van mijn ouders hihi.
Met de hand afwassen/vaatwasser
Amanda: Vaatwasser(dit is wel echt een taak van mijn vriend)
Chantal: Absoluut de vaatwasser al wassen wij soms ook een paar dingen af met de hand als de vaatwasser echt prop en prop vol zit.
Opgeruimd huis/rommelig huis
Amanda: Opgeruimd huis. Maar met een kleintje in huis schiet dit er wel eens bij in, maar probeer het elke dag aan kant te hebben.
Chantal: Opgeruimd huis al ben ik best een rommelkont samen met mijn vriend ons huis is tot nu toe echt vaak gewoon opgeruimd en het geeft een heerlijk gevoel.
Wie doet het huishouden: jij/partner
Amanda: Eerlijk doet mijn partner het meeste. Was afwisselend hij vaker dan ik. Maar stofzuigen etc hij. Koken doen we wie het eerst thuis is. Meestal ik zodat hij wat tijd heeft met die kleine, ik heb nog mijn voed momenten. Boodschappen doen we samen.
Chantal: Ik denk dat ik toch wel het meeste doe al zijn er bepaalde klusjes die mijn vriend alleen doet zoals de vuilnisbak naar buiten zetten. Toch vind ik dat hij ook 1x per week even moet stofzuigen en schoonmaken en dat doet hij gelukkig ook netjes.

En hoe zit het bij jullie in het huishouden?

You Might Also Like

0 reacties