Borstvoeding/kolf review

06:00

Hoi,


Laat ik beginnen bij het begin op het moment dat ik zwanger raakte had ik meteen al besloten om borstvoeding te gaan willen geven. Toen Kian eenmaal was geboren werd hij vrij snel aangelegd aan de borst. En toen ging het mis, Kian werd verkeerd aangelegd en ik dacht het het goed ging tot het onwijs pijn ging doen. Ik kreeg bruine vlekjes op mijn tepels, dat waren dus kloven. Toen ik eenmaal na een nachtje ziekenhuis thuis was zag de kraamhulp meteen dat het niet goed ging. Kian zoog verkeerd en hierdoor kreeg ik kloven en onwijs veel pijn. Na overleg met de verloskundige werden er tepelhoedjes gekocht en purelan.

Purelan:

Purelan is een zalfje dat je smeert tegen kloven en gevoelige tepels, voordeel hiervan is dat het niet schadelijk is voor je kleintje. Waardoor je je tepels niet eerst hoeft schoon te maken voor je borstvoeding gaat geven.

Tepelhoedjes:

Tepelhoedjes deze gebruik ik nog steeds, omdat het voor mij gewoon prettig werkt. En mijn kleine behoorlijk hard zuigt, waardoor ik heel snel weer kloven krijg en door deze tepelhoedjes heb ik hier geen last van.

Waarom geef ik borstvoeding, omdat dit het beste is wat je als het lukt kan geven aan je kindje. Maar bovenal is het een heerlijk moment met je kleine. Borstvoeding bevalt nog prima, al is het ook erg fijn dat ik nu al af en toe kolf. Zo kunnen de mensen om mij heen Kian ook eten geven en ik heb even "rust". Klinkt raar maar borstvoeding geven is leuk alleen Kian kan soms wel ruim 20 minuten of langer aan 1 borst hangen. Dus het is soms wel even fijn om even het uit handen te kunnen geven. Verder geef ik ook al af en toe wat kunstvoeding, dit omdat als ik geen tijd heb gehad om te kolven of onverwachts weg ga ik of iemand die bij Kian blijft hem toch eten kan geven. Kian is erg makkelijk, de fles dronk hij meteen goed uit en welke voeding hij ook krijgt doet hij niet moeilijk over. En het is ook goed voor een kind om te wennen aan een flesje en aan verschillende mensen die hem geven, omdat ik eind februari weer zal moeten werken. Ondertussen hebben natuurlijk zijn vader als een flesje gegeven maar ook mijn moeder en oma.
Ik raad iedereen aan om borstvoeding te geven als het lukt, lukt het niet geeft niks een kind groeit net zo goed op kunstvoeding.

Review Ameda Kolf

Ik heb mijn kolf besteld op vosmedisch.nl dit omdat ik via mijn verzekering(zilverenkruis) geld vergoed kreeg als ik hier ging bestellen. Ik kreeg 75 euro vergoed. Het voordeel vonden wij dat je meteen je zorgverzekering gegevens kon invoeren en dan dit meteen werd verrekend. Dus geen gedoe met vooruitbetalen en weer terug vragen.
Na wat gezoek en gelees, koos ik voor deze kolf.
  
De Ameda Lactaline is een volautomatische borstkolf. Deze borstkolf is zeer stil in het gebruik waardoor deze ook geschikt is om bijvoorbeeld op werk te gebruiken.
Doormiddel van 2 knoppen eenvoudig in te stellen zuigkracht en zuigcyclus. De Ameda Lactaline borstkolf wordt geleverd inclusief een dubbele kolfset voor het gelijktijdig afkolven van beide borsten, maar de kolf is ook enkelzijdig te gebruiken. De Ameda lactaline kolf heeft een kleine afmeting en is lichtgewicht, hierdoor is de kolf makkelijk vervoerbaar in een draag- en koeltas.
 Het grote voordeel is ook dat de volautomatische borstkolf zowel op batterijen als op het lichtnet te gebruiken is met bijgeleverde adapter.

Wat zit erbij: 
Een dubbele kolfset waardoor zowel enkel- als dubbelzijdig kolven mogelijk is.
2 flesjes 120ml met deksel
2 afsluitdopjes voor de flesjes
2 ventieltjes wit,
2 borstschelpen 25mm,
2 balgjes
siliconenslang
 koppelstukje wit 

Ik heb gekozen voor een aanbieding en hierbij zat o.a koelelementen, een tas om te vervoeren, bewaarzakjes.

Hoe bevalt de kolf mij:
De kolf bevalt mij prima, in het begin bleek dat mijn tepel niet goed paste dus nog een verkleiner besteld.
Nu gaat het kolven goed en een voordeel is dat je ook hem enkelzijdig kan gebruiken, waardoor het kolven sneller gaat. Omdat mijn kleine man soms maar 1 borst leegdrinkt en dan genoeg heb kan ik de andere leef kolven en met meestal met 10 a 15 minuten dan klaar. De volgende stap is om straks te gaan kolven op mijn werk, ben benieuwd hoe dit gaat straks.

Ik ben tevreden over deze kolfapparaat en raad hem zeker aan iedereen aan. En een tip is dus kijk wat je terug krijgt van je zorgverzekering, zo kan je net als ik toch voor een wat duurdere kiezen.
Hoop dat jullie hier wat aan hebben, en ben nieuwsgierig naar jullie ervaring ivm borstvoeding en kolven.

xxx
Amanda




You Might Also Like

0 reacties