1 Jaar een koophuis

06:00

Vandaag een jaar geleden gingen Pieter en ik een spannende dag tegemoet. Want we gingen tekenen voor onze eerste koophuis.

We gingen op weg naar Zaandam, eerste naar ons huis om te kijken of er geen gebreken waren. Lopend door het huis op dat moment was raar, want dit werd ons huis.
Toen gingen we naar de notaris en tekenende we. We kregen de sleutels en daarna gingen we op weg naar ons huis.

Daar eenmaal aangekomen was het aan mij de eer om naar binnen te gaan. We hadden onze auto al voor geladen met spullen en begonnen met schoonmaken. Aangezien ons huis zo goed als klaar was konden we er vrij snel in. We hebben veel schoongemaakt en rond half maart zaten we in het huis.

In het afgelopen jaar hebben we veel veranderd en begint nu pas het huis een echt thuis te worden. De meubels hebben nu de juiste plekken en nog zijn we niet klaar. Je ontdekt elke keer dat je de ruimte beter kan invullen door met meubels te schuiven. Laatst zijn we weer wezen schuiven en nu staat het zoals wij het het mooist vinden.

In het afgelopen jaar hebben we ook een baby gekregen en dus de logeerkamer moest al vrij snel een babykamer worden. En omdat ik na de verhuizing vrij snel zwanger raakte, hebben we ook veel dingen de afgelopen tijd pas echt op zijn plek gezet en opgeruimd.
Ook is de tuin nu naar onze zin en staat het gras er mooi bij en kunnen we deze lente/zomer volop genieten weer van de tuin.

Als ik terug kijk is het jaar voorbij gevlogen, maar wij wonen hier met veel plezier en hopen hier nog heel lang te kunnen wonen. We zitten vlakbij het centrum. Ik ben nog steeds dankbaar dat we hier wonen en dat alles nu steeds beter een plek krijgt. Wat ik grappig vind is dat een huis nooit echt af is en dat je altijd nog wel iets vind om "af te maken".

xxx
Amanda



You Might Also Like

0 reacties