De geld in je leven tag

06:00

 Ik ben gek op het zoeken naar andere blogs voor o.a nieuwe ideeen maar ook tags. Deze vond ik, de volgende tag vond ik bijmhttp://lievervoordelig.nl/

En omdat het weer tijd voor voor een gezamenlijke post bij deze.

 

1 Wat kocht je voor je allereerste geld?

Amanda; Ik kocht voor mijn eerste geld ik denk iets van kleding, maar kan het niet zo goed meer herinneren.

Chantal - Pfff.. dat is een hele goede vraag want ik denk ook wel iets van kleding maar heel zeker weten dat weet ik niet. 

2 Kreeg je als kind zakgeld?

Amanda: Niet van mijn ouders, wel van mij oma en opa. We kregen genoeg van mijn ouders als we wat wilden hebben.

Chantal - Néé van onze ouders niet want wij kregen eigenlijk alles wat we wilden. ( Misschien beetje verwend ) en van opa en oma weer wel.

3 Leerde je als kind sparen?

Amanda: Ja en ik was een spaarder, ik spaarde gemiddeld een derde tot helft van mijn geld weg.

Chantal - Ik leerde het wel maar met mijn stomme kop heb ik het meeste uitgegeven. 

4 Wat kocht je van je eerst verdiende salaris?

Amanda: Niks, ik spaarde toen voor een nieuwe auto en dat is gelukt

Chantal - Het zal vast opgegaan zijn aan leuke dingen.

5 Wat zou je doen als je de loterij won?

Amanda: Een nieuwe auto kopen, tuinset en verder op de spaarrekening zetten.

Chantal - Ligt eraan hoe hoog het bedrag maar dan mijn ontslagbrief inleveren, een reisje naar Ibiza boeken en voor de rest op de spaarrekening zetten. 

6 Je krijgt een extraatje van 100 euro wat doe je er mee?

Amanda: ik leg het weg voor de vakantie

Chantal - Ik zou het eerst weg leggen en gebruiken voor iets wat we echt nodig hebben. 

7 Bespaar je bewust en zo ja waarop bespaar je wel en niet?

Amanda: Nee niet bewust.

Chantal - Ja want ik vind het gewoon fijn om geld op de spaarrekening te hebben zodat we de dingen later kunnen kopen of doen wat we willen. 

8 Vind jij dat geld gelukkig maakt?

Amanda: Nee wel het leven een stuk makkelijker. En misschien op sommige momenten wel.

Chantal - Ja en néé want tijdens een dure maand is het soms vervelend dat het geld zo hard gaat en zou het fijn zijn als je wat meer had maar ik ben gelukkig in de liefde dat is veel belangrijker. 

9 Sparen of uitgeven

Amanda: Sparen

Chantal - Sparen

 10 Wat zou je doen als je opeens heel erg rijk werd?

Amanda: ik zou minder gaan werken, niet stoppen sociaal leven is ook belangrijk. Verder inversteren in ons huis en de toekomst voor ons gezin.

Chantal - Zoals ik al eerder aangaf direct mijn ontslagbrief indienen en mijn eigen bedrijfje op gaan starten waarin dat weet ik nog niet. Verder een reisje naar Ibiza en een mooie auto.

Wij taggen

You Might Also Like

0 reacties