Sonja Bakker - Bereik en behoud je ideale gewicht

06:00


Mijn vriend is inmiddels een aantal weken bezig met Sonja Bakker en is daar al een paar kilootjes mee afgevallen. Zelf volg ik natuurlijk het Cambridge Weightplan 500 waar ik in 11 weken tijd 20 kilo mee ben afgevallen maar dat is ook even iets heel anders dan Sonja Bakker. Bij Sonja Bakker heb je elke week een ander menu die beschreven staat in één van haar boeken. Wij hebben bovenstaand boek gekocht en tot nu toe bevalt het mijn vriend prima.


Een dag uit het eerste weekmenu voor de man ziet er als volgt uit:

Ontbijt: 1 volkoren boterham met halvarine en een dun laagje pindakaas, 1 cracker met halvarine en 30+ kaas. Tussendoor: 1 sinaasappel, 1 Breaker light of bakje magere yoghurt. Lunch: 1 krentenbol met halvarine, 1 volkoren boterham met magere smeerkaas, 1 opkikker, 1 banaan, 2 glazen water. Tussendoor: 1 pakje Evergreen, 1 glas water. Diner: 150 gram gekookte aardappelen, 200 gram bloemkool, 75 gram kipfilet, 1 juslepel magere jus, 1 schaaltje komkommersalade. Tussendoor: 1 sinaasappel, 2 glazen water.

Voor vrouwen zit er af en toe een kleine aanpassing qua broodbeleg of de hoeveelheid maar voor een groot deel komt het goed overeen.


Wekelijks is er ook een recept van de week die je gaat maken en bovenstaand recept leek heel erg op hachee dus dat viel goed bij mijn vriend in de smaak. Staat er echt een recept tussen waar veel ingrediënten in zitten die je niet lust dan zou ik gewoon een andere recept van de week pakken desnoods twee keer. Mijn vriend vind de hoeveelheden de ene dag heel veel en de andere dag juist een stuk minder dus er word flink gevarieerd.

Liefs Chantal

You Might Also Like

0 reacties