Top 5 kookboeken van Amanda

06:00

Ik heb een grote collectie aan kookboeken en dacht laat vandaag jullie er 5 zien die ik of vaak pak of waar ik vaker uit wil gaan koken.

De eerste is ook meteen het kookboek waar ik nog niks uit heb gemaakt, maar heel graag wat vaker uit wil gaan koken. Het is een kookboek die je een kijkje in de keuken van 6 moeders uit verschillende culturen laat zien. Deze moeders wonen allemaal in Nederland en willen vanuit hun eigen keuken jouw kennis laten maken met gerechten en ingrediënten die specifiek zijn uit het land van herkomst; Curaçao, Iran, Nederland, Congo, Indonesië en Wit-Rusland. Ze delen in het boek ook de herinneringen aan de keuken van hun moeders.

Dit boek heb ik gekregen van gemeente Amsterdam omdat ik op een vve locatie werk. Dit boek kregen we eind 2013 want ze wenste in het boek een voorspoedig 2014.

De reden dat ik hem nog niet hebt gebruikt, simpel ik werd zwanger begin 2014 en had toen niet de energie om uitgebreid te gaan koken. Dus houd onze blog in de gaten want wie weet zie je wel in de toekomst eens een recept uit dit boek voorbij komen.



Dan naar het salade boek van de Weight watchers. Dit boek is ideaal met de lente en nu de zomer in het verschiet. Hier staan heerlijke salades, dressings en toppings in.


En dan komt het volgende boek van Weight Watchers. Koken met powerfoods. Dit boek heb ik voor mijn zwangerschap vaak uit de kast gepakt om heerlijk uit te koken. Staan simpele en lekkere recepten in die niet moeilijk zijn om klaar te maken. Een echte aanrader als je aan de lijn bent of gezond wil eten.


Dan zijn we nog niet klaar met de Weight watchers boeken het hapjes boeken. Dit is natuurlijk ideaal als je een feestje hebt. Of een zaterdagavond en je wil ook eens lekkere hapjes eten. Deze heb ik ook nog niet vaak gebruikt. Maar komende feestjes zal ik hem zeker wat vaker gaan pakken.

Nieuwsgierig geworden naar mijn boeken van de Weight watchers laat het ons weten. En willen jullie dan een filmpje of een artikel erover zien?
En dan nu de laatste en in mijn geval het kookboek voor elke zwangere vrouw. Dit boek heb ik aangeschaft tijdens mijn zwangerschap en veel uit gekookt. Dit na hoeven denken wat ik wel en niet mag. Gewoon boek open gooien en koken maar.
Je denkt vast waarom is dit het kookboek voor zwangere vrouwen. Dit kookboek is speciaal gemaakt voor zwangere vrouwen. De schrijfster van dit boek ontdekte tijdens haar zwangerschap dat koken niet makkelijk was en maakte dit boek. Hierin staan heerlijke recepten en leuke verhaaltjes/quotes. Een echte aanrader en geloof ik kook er nu nog vaak uit.
Wat ik hebt gemaakt o.a de mexicaanse salade(voor vriendinnen) , hamburger, pasta recepten met vis.
Er staan ook heerlijke taarten/toetjes in.

Dit waren mijn kookboeken nou ja een selectie. Tot snel

xx
Amanda

You Might Also Like

0 reacties